مستند «جانِ مرجان»

کارگردان: سید مانی میرصادقی

تاریخ نمایش: دوشنبه ۷ خرداد 1403
مستند جانِ مرجان

سیزدهمین شب مستند: «جانِ مرجان»

کارگردان: سید مانی میرصادقی

 

مستند «جانِ مرجان» با نگاهی شاعرانه و آهنگین، به بخشی از حیات‌وحش و چرخه‌های حیاتی دریای عمان و خلیج فارس از جمله تپه‌های مرجانی و گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه می‌پردازد و تنوع زیستـی و زیبایی‌های طبیعی آن را به نمایش می‌گذارد.

 

این اثر در سال ۱۳۹۳، در ششمین اجلاس کمیته «حافظه جهانی منطقه آسیا پاسیفیک یونسکو» به ثبت‌جهانی یونسکو رسید که پیرو آن، ضمن آگاهی‌رسانی از اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان، با هشدار جدی به دولت‌ها، باعث تصویب قانون «منع تخریب مرجان‌ها در ایران» شد.

 

 

شرکت‌کنندگان و عوامل مستند جانِ مرجان

دوشنبه‌های مستند، فعالیت خود را از پاییز 1402، با این هدف آغاز کرد که بستر آشنایی با آثار درخشان هنری و مستندسازان موفقی باشد که در ایران یا جوامع بین‌المللی، دغدغه ایجاد شناخت و حفاظت از میراث فرهنگی یا طبیعی را داشته‌اند.

در این شب‌ها (ماهی دو بار/ یک هفته درمیان) که با حضور عوامل فیلم (اعم از تهیه کننده، کارگردان یا فیلمبردار) برگزار می‌شود، به تماشا و تحلیل فیلم‌های حوزه طبیعت و فرهنگ می‌نشینیم. از چالش‌های پیش رو در مسیر ساخت فیلم صحبت کرده و شیوه اثربخشی آن بر روی حوزه‌های مرتبط را با نگاه کارشناسی، دنبال می‌کنیم.

این پروژه با همکاری موسسه ابرسین و موزه «عروسک و فرهنگ ایران»، برگزار می‌شود.

• شرکت در دوشنبه‌های مستند رایگان است و نیاز به ثبت نام قبلی دارد
• ثبت نام از طریق شماره تماس 09909292749 (موسسه ابرسین)
• ساعت برگزاری: 8:30 تا 10 شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *